Heerlijk, reclame deel II

Ik weet niet of je iets ook heel stom kunt vinden als je het niet snapt, maar ik denk het wel. De Bakker Bart reclame bijvoorbeeld. Ulg. Al gezien?

Bakkers, die zien er tegenwoordig schijnbaar uit als Jort Kelder. En ze maken kekke grapjes over borsten, eh…krentenbolletjes. Hi-la-risch!

Gut, dat reclamebureau moet wel erg trots zijn op z’n werk. Alhoewel ik me afvraag of de doelgroep (ik kan me zo voorstellen: jonge ouders met kleine kinderen die kleine krentenbolletjes eten) hier warm voor loopt.

Nee, die Bakker Bart mag wat mij betreft een schop in zijn tijgerstokje opzouten met z’n bolletjes.

« Vorige post
Volgende post »

4 ReactiesReageer →

  1. Raspberry waardig of zelfs dat niet. Tsja reclames, hoewel ik die van Hi (Wie is Froukje?) dan weer wel geslaagd vond. Hilarisch zelfs…

  2. Sjiel

     /  August 26, 2010

    Brrrr, ik krijg een krentenbaard van die bakker.

  3. Doris

     /  November 8, 2010

    Ik lees heel veel commentaar dat het een seksistisch reclamespotje is. Ik vind het vooral vreselijk irritant. Meestal vlucht ik tijdens de commercialbreak naar de keuken om even wat karweitjes te doen. Echter aan het gruwelijk zoetsappige liedje en het kwijlerige hoge stemmetje van de snol die erin meedoet krijg ik braakneigingen. Dit zou in de vroege ochtend niet uitgezonden mogen worden!

  4. Ha die Meike,

    Wat een leuke blog schrijf jij, zeg. Ik heb me rot gelachen, het juiste gevoel voor humor. Althans mijn soort humor. Dat schrijven gaat je goed af, ik doe ook een poging.

    Wat een slechte reclame van Bakker Bart, laag bij de grond-humor van de bovenste plank. Die zin klopt niet, maar je begrijpt me, toch?

    Hier nog zo’n reclame waar ik de bollen niet van snap.
    September 2009 – Vodafone over Wifi,
    http://www.youtube.com/watch?v=Q_Tq5GMdGtU

    De enige doelgroep, die deze reclame fantastisch vindt, zijn kinderen onder de 5 jaar. Nog een keer. Dus, als ik het goed begrijp, probeert Vodafone abonnementen te verkopen aan peuters???

    Vanwege het grote succes en de juiste gekozen weg, heeft Vodafone een opvolger bedacht.
    Hou je vast aan alles wat stevig lijkt!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=vkK9u_TJp1g

    Gelukkig zijn er altijd nog mensen, die van al die slechte reclame nog iets leuks van weten te maken, http://www.youtube.com/watch?v=SUV0JA5giI0

    Gaat het trouwens goed met je oog?
    Een voorzichtige knipoog!

    Mark van Eden

Reageer